יום שבת, 25 ביולי 2009

חשיפה לצפון....

אוקיי... אז אני מבינה ששבוע במושגים של אינטרנט זה נצח נצחים... אבל, אל דאגה, אני מבטיחה לחזור לשיגרת הכתיבה :)

הסיבה שלא ביקרתי כאן בשבוע האחרון היא שבעלי ואני החלטנו, באופן כמעט ספונטני, לנסוע לחופשה בצפון ...
ומה אני אגיד לכם, אחרי חופשה כזו, באמת שכל מה שיש לי לומר הוא שחו"ל ממש over rated לפעמים.. אל תדאגו, יהיו כאן בהחלט מספיק דברים טובים שיפצו על שבוע של חוסר כתיבה...
החלטנו הפעם לבקר בגליל המערבי.
בדרך עצרנו בזיכרון יעקב במסעדה נעימה, מתחת לגפנים ומול נוף מדהים.. המסעדה ממוקמת במלון "בית מיימון", בחלק הגבוה יותר של זכרון.

לפנות ערב, הגענו למושב "מעונה" בגליל המערבי, ל"אחוזת טרה קוטה", שבה התארחנו. המקום פשוט מהמם!! התמונות ידברו בעד עצמן אבל אני רק אגיד שזה הצימר הכי הכי מעולה שביקרנו בו.. ותאמינו לי שאין לי שום קשר משפחתי או קשר עסקי כלשהוא עם בעלי המקום ;) זו לא סתם נקראת "אחוזה".. מדובר בשטח גדול, בו ממוקמות 10 בקתות אבן, ובינהם צמחיה וגינון ברמה אירופאית.. יש בריכה (!) ומתחם ספא עם ג'קוזי ושתי סאונות, רטובה ויבשה לרשות האורחים בכל שעות היום והלילה :)

הצימר עצמו, מעוצב למשעי ומאובזר להפליא... מה שתרצו, שני מסכי LCD, מכונת אספרסו, מיקרוגל, מקרר קטן, ג'קוזי גדול :) והאירוח של חניתה אדיב כל כך ויגרום לכם להרגיש שאתם פשוט רוצים לעבור לגור שם...
תאמינו או לא, זה לא עולה הרבה יותר מצימר "רגיל"...(אני לא מפרטת כי אז זה בכלל יראה פה כמו מדור פרסומי, אבל אתם מוזמנים לבדוק באתר "אחוזת טרה קוטה", או באתר "הפסגה"). אנחנו החלטנו להרשות לעצמנו 3 לילות, כי לאחרונה ביטלנו טיול גדול לחו"ל, וזה כל כך היה שווה כל שקל!!!

אז, מה כבר יש לעשות בגליל המערבי ?!
מממ... ואו, מלא דברים! קודם כל, נכון, היה ממש חם.. אבל הצלחנו להתמודד עם זה... פשוט הזזנו טיפה את השעות... הלכנו לישון מאוחר וקמנו בצהריים :) כך התחלנו את הימים שלנו אחרי שעות שיא החום.
אכלנו ארוחות בוקר ( או ליתר דיוק בוהריים) במקומות מ-ק-ס-י-מ-י-ם!! אחד מהם, הוא המסעדה של רימונה במושב חוסן.. אישה נהדרת, שכבר כתבו עליה המון.. מכינה לחמים מעולים!! שפינג' לקינוח, ריבות נפלאות... והכל מול נוף מקסים.

ביום השני, אחרי ארוחת בוהוריים מעולה, טיילנו בראש הנקרה ( 15 דק' ממעונה). המקום מאוד קרוב לליבי, כי אפשר להגיד שדי גרתי שם בסופ"שים במהלך השירות הצבאי שלי... ואני אומרת לכם, גם אחרי שכבר הייתי שם לפחות 5 פעמים, כל פעם מחדש המקום מצליח לרגש ולהקסים אותי... למרבה עוגמת הנפש, נגמרה לנו הסוללה במצלמה בדיוק באותו יום, אבל רק כדי להזכיר לכם כמה יפה שם, הורדתי משהו קטן מהרשת...

אחרי הביקור בראש הנקרה, בדיוק בזמן לשקיעה, המשכנו לחוף אכזיב... היה מגניב! הסלעים, הים, הסרטנים הקטנים המקפצים, החופיות והבלוטונים שהחזירו אותי היישר לתקופת הביוטופ שלי בתיכון... " אתה רואה מאמי.. זו לא אבן, אלה בלוטונים.. הם ניזונים מפלנקטון ונפתחים בלילה"... הייתי די המומה מזה שאני זוכרת משהו כלשהו מהתיכון...
שוב, בהעדר סוללה, התמונה מהרשת להמחשה :)

בערב (או יותר נכון בלילה, הרי מתחילים את היום מאוחר כאמור...) , יצאנו לאכול ארוחת ערב במסעדה בנהריה! כן כן... גם אני כמיטב תושבי ישראל ויסלחו לי הנהריינים (ויש לי כמה חברים טובים שגרים בנהריה ואני אוהבת אותם מאוד!) בשומעי את המילה נהריה, אמרתי לעצמי " נהריה די חור לא?" ובכן, לא ממש! הופתענו לגלות ששידרגו איכשהוא את העיר הזו.. אני לא יודעת מתי ואיך, אבל הטיילת והנמל שם שופצו, בנו מזח דייגים וממש ממש נעים להסתובב שם, לשמוע את רחש הגלים ולהרגיש את הטיפות הקטנטנות המלוחות על הרגליים. והכל הכל פתוח, גם מאוחר בלילה, המון מסעדות טובות ובתי קפה. ובעיקר זה כיף כי יש אנשים, תיירים למרבה הגאווה, שהולכים בטיילת, ובמרכז העיר גם בשעות מאוחרות. בקיצור, עיר חייה לגמרי. נסו אותה.

ביום השלישי, עשינו זולה מוחלטת באחוזת הצימרים... ואו, איזה כיף זה זולה... פשוט נחנו כל היום, אכלנו, ודידינו לנו באיטיות מהבריכה, לג'קוזי, שוב לבריכה, לשולחן הפינגפונג... היה מעולה!! בערב- לילה, שוב ארוחה במסעדה שווה בנהריה.. יש גם מסעדות מאוד טובות במושבים והקיבוצים בסביבה, אבל הן רובן נסגרות ב- 22:00. מאוחר יותר אפשר למצוא מסעדות מעולות בנהריה. והכל פתוח שם :)

ביום הרביעי, נפרדנו בעצב מהמיטה הכל כך נוחה בצימר, ושמנו פעמינו לאוטו, לנסיעה דרומה.. נסענו על כביש החוף, ועשינו כמה עצירות מעולות:
הראשונה, הייתה בעכו. ביקרנו בגנים הבאהים בעכו. (כן, כן.. מסתבר שיש גנים באהים גם בעכו. והם גדולים יותר, חביבים יותר לדעתנו, ולא בשיפוצים כרגע.. שלא כמו הגנים הבאהים בחיפה) היה מעולה. קצת חם, אבל נחמדות עובדי המקום והצמחייה המדהימה הסיחו את דעתנו מהעניין. כאן כבר כן היתה מצלמה וסוללה :)

העצירה השנייה, היתה בחיפה, בשמורת הר הכרמל. ממש מול אוניברסיטת חיפה ובסמוך לשכונת דניה, יש כניסה חופשית לשמורה.. שבילי עפר, הליכה קלילה ולא קשה, ונוף מדהים של יער וים.

מחיפה, חצינו דרך כביש 672 לכיוון צומת דמון ואז על 721 לצומת אורן, דרך אזור "שוויצריה הקטנה"- נסיעה מהממת בפני עצמה. ואז ירדנו עד עתלית. שם אכלנו ארוחת טרום ערב בחוף נווה ים.

ואז.. לסיום, ממש בזמן לשקיעה, הגענו לקיסריה וטיילנו בנמל המדהים. מסתבר שלאורך כל חודש יולי מתקיים שם יריד נחמד, עם דוכנים חמודים, המון אוכל ומוזיקה טובה...

אחרי קיסריה, חזרנו עייפים אך מדושני עונג, לבית הוריי במרכז, ישנו שם, וחזרנו לב"ש מולדתנו למחרת בבוקר.
אני חושבת שזאת היתה, בלי להיסחף, אחת החופשות הטובות ביותר שהיו לנו יחד, ולי בפני עצמי. אני ממליצה מכל הלב על כל אחד ואחד מהמקומות שהוזכרו... ואפילו לינקקתי כדי שיהיה לכם קל יותר :)
ועכשיו.. נותר לנו רק להתכרבל חזרה אל תוך השגרה החמימה (או ליתר דיוק לוהטת) של באר שבע אהובת ליבנו...קשה, אבל יציב.