יום ראשון, 12 ביולי 2009

משהו קטן וטוב לשפעת בקיץ...

לשפעות בקיץ כנראה שיש הרבה יותר חוצפה... כבר 5 ימים אני עם שפעת וזה לא עובר.. נראה לי שאני כבר בשיא המחלה, כי נעלם לי הקול ביומיים האחרונים!!
זה קשה ממש כשאין קול... אני מלאת יראת כבוד לאנשים שמסוגלים לא לדבר במשך 10 ימים או יותר בויפסנות הודו למינהן...
אז...ניסיתי לחשוב מה יכול לגרום לי להרגיש קצת יותר טוב, למרות השפעת... התשובה התגבשה כתחקיר מקיף בנושא תרופות סבתא למינהן :)
הבעיה כשאתה רופא צעיר היא, שלפעמים אתה קצת סקפטי לגבי מה שלא הוכיחו לך...אני באופן אישי מאמינה שצמחי מרפא בהחלט עובדים. אחרי הכל, כך עבדו רופאים מאות בשנים לפני התגליות המודרניות והקמת חברות התרופות העצומות.
אז גם אני חוטאת לא פעם בנטילת תרופות סבתא למודות ניסיון שאמא שלי רוקחת, בנוסף לטיפול הבסיסי שעליו ממליץ הרופא :)

אני מציגה בפניכם את תוצאות התחקיר.. כללתי כאן רק דברים שניסיתי ואני יודעת בוודאות שהצליחו לגרום לי להרגיש יותר טוב..

(אני חדשה בענייני הבלוגים, אז רק רציתי להדגיש שאין כאן שום כוונה לעשות פרסומת, או לתת איזושהיא המלצה שיש לה תוקף רפואי. רק להמליץ מניסיוני הצנוע :)

נתחיל בדברים מתוך נסיונו של איש חכם מאוד: מתוך הספר "מרפא הבושם", בריאות וצמחי מרפא על פי שיטת הרמב"ם. כתב אותו הרב משה כהן שאולי והוא מפרט מהם צמחי המרפא שהומלצו ע"י הרמב"ם עבור כל מצב בריאותי:

לשפעת: נענע, קינמון, תות שדה.

לקשיים והפרעות בנשימה: אזוב, אקליפטוס, דבש, כמון, יסמין, נענע.

לנזלת (חולפת וכרונית): אזוב, אקליפטוס, בבונג, גזר, גפן, חזרת, חרדל, מרוה, תות שדה, תפוח.

להצטננות ולחיזוק מערכת החיסון: אזוב, אקליפטוס, אשכולית, בבנוג, בצל, חבוש, חזרת, חרדל, כרכום, לימון, מנטה, מרוה, פלפל, פשתה, צנון, קינמון, שומר, תאנה, תות שדה, תפוז.

לצרידות הקול וצלילותו: בצל, זית, חבוש, חיטה, חרדל, כרוב, צנון, קנה סוכר, שום, תאנה.

מה שמדהים הוא, שאמא שלי ידעה את כל זה בע"פ!!!
אני מוכרחה לזכור את כל החוכמות האלה עד שיהיו לי ילדים :)
בכל מקרה, אמא המליצה לי על תערובת שתעזור לי להרגיש טוב יותר ואפילו תחזיר לי את הקול... בינתיים זה עוזר בהחלט ואדווח מחר אם הקול חזר אלי...
קוצצים בצל אחד טרי (כזה שגורם ממש הרבה דמעות בקציצה!!)
כותשים שן אחת טרייה של שום (לא להתעצל ולשים מהקפואות!)
מוסיפים דבש עד שמכסה לחלוטין את הבצל והשום.

משרים למהלך לילה שלם (או 8 שעות יום אם תרצו)
לאחר ההשריה, מוסיפים מים עד למצב שהעיסה נוזלית, מסננים לתוך כוס והשיקוי מוכן :)
אפשר לשתות כמו שזה (לאמיצים במיוחד), או לערבב כפית בתוך כוס תה פושר עם נענע או לימון ולשתות כמה כוסות כאלה במהלך היום (זה מה שאני עשיתי). חשוב שהתה יהיה פושר כי, לדברי אמא, הבצל והשום מאבדים מסגולותיהם במים חמים.

אנחנו מתקדמים מרפואה פחות מודרנית לקצת יותר מודרנית, אך עדיין צמחים.. רציתי להמליץ כאן על שני תכשירים שמוכרים בסופר פארם, שלי לפחות, ממש עוזרים:

חיזוקית של הדס-

אין צורך להרבות במילים.. כולם מכירים מהפרסומת.. בתחילה הייתי קצת סקפטית כהרגלי, אבל אני יכולה לומר שהתברר לי במהרה שטעיתי. בסך הכל מדובר בתערובת של צמחים שמחזקים את מערכת החיסון: ויטמין C, אכינציאה, פרופוליס, שורש אסטרגלוס ועוד.. שקצת קשה לנו לצאת לשדה ולמצוא אותם בימינו :) אני יכולה להגיד שבכל השפעות הקודמות שלי, הטבליות האלה קיצרו את המחלה ביומיים -שלושה לפחות!
אני אוהבת את הטבליות ללעיסה כי הן כמו סוכריות :)

סמבוכל-
מכיל מיצוי סמבוק שחור, שהוא צמח שהתגלה כאנטי-ויראלי ע"י חוקרת מוכשרת בשם ד"ר מומצ'וגלו במחקר מדעי. מצויין לשפעת, וגם לחיזוק מערכת החיסון באופן כללי. ויש אפילו דל קלוריות :)

זהו להיום... הצעות נוספות יתקבלו בברכה!!
רק בריאות

ובלי קשר, שוקולד זה תמיד טוב :) קובייה של שוקולד Lindt גרמה לי להעלות חיוך על הפנים למרות השפעת :)


תגובה 1:

יוני אמר/ה...

נענע, קינמון, תות שדה יכולים להיות תחליף עבור תרופות לשפעת