יום ראשון, 18 באוקטובר 2009

ספרים רבותיי, ספרים...

היום התחשק לי לכתוב לכם על כמה ספרים טובים שקניתי לאחרונה ואני אשכרה קוראת ואוהבת.

זה לא קרה לעיתים קרובות בחיי שהיה לי זמן לקרוא ספרים שלא קשורים ללימודים. בעלי תמיד צחק עליי שהספר האהוב עליי הוא Harrisson's (התנ"ך של ספרי הרפואה הפנימית) :) תמיד צחקתי כשהוא אמר את זה, אבל בסתר ליבי זה כאב. הרי אני כל כך אוהבת ספרים. תמיד אהבתי. אבל למצוא זמן לשבת, להתנתק מכל מה שקורה ולהתמקד בספר, סתם לשם ההנאה, בלי שיש שום מבחן עוד כמה ימים, זה לא כל כך הצליח לי.
בכל אופן, לאחרונה אני כן מצליחה לקרוא ספרים, כי היה לי קצת חופש. ויש כמה שממש ממש אהבתי :)
הראשון, ספר ממש ממש חמוד:



זה לא ממש ספר, אלא יותר ספרון, ששבה את עיני בסטימצקי והרגשתי שעשויי לדבר אליי ;)
זה בדרך כלל ספר שקונים במתנה למישהו אחר. הוא מדבר על אנשים שמנסים להספיק הכל בחיים ומעמיסים את עצמם יותר מדי ומה קורה להם... הכל מלווה בתמונות מדהימות של בעלי חיים במצבים שונים ומשונים, שמתאימים לטקסט :) מקסים!
אני החלטתי לקנות אותו במתנה לעצמי, כדי שבכל פעם שארגיש שעמוס לי מדי, אקרא בו טיפה לפני השינה, ואולי אצליח להיות מושפעת ממנו לטובה.

הספר השני, הוא ספר שעוסק בנושא דומה, אך בצורה שונה:


אז כמו שכבר הבטחתי לכם פעמים רבות, שום דבר שהוא פסיכולוגיה בגרוש לא נכנס לבלוג הזה. אתם מוכרחים לסמוך עליי שאני שומרת על אמינות בקטע הזה. (סיפרתי לכם כבר על אוסף ספרי "הסוד" למיניהם שנזנחו אצלי בספרייה ומעלים אבק אכזבה)
הכותרת של הספר הזה לא עושה איתו חסד בכלל. יסלח לי המחבר המכובד, אבל אם הייתי סומכת רק על הכותרת והסאבכותרת "איך להפסיק לרדוף אחר השלמות ולהתחיל לחיות חיים מאושרים יותר", בחיים לא היה סיכוי קלוש שהייתי קונה את הספר הזה! מזל ששמעתי המלצה מאוד חמה לגבי המחבר, ד"ר טל בן שחר, ישראלי, מרצה וחוקר בתחום הפסיכולוגיה, שמרצה היום באוניברסיטת הרווארד וממלא אולמות שלמים עד אפס מקום. סיקרן אותי, קניתי, קראתי. ואני אומרת לכם, זה פשוט ספר עליי! ועל אנשים כמוני כמובן: פרפקציוניסטים חסרי תקנה שנמאס להם מהתכונה הזו בעצמם ומנסים למצוא פתח מילוט לחיים שפויים יותר. אם זה מדבר אליכם, תקראו את הספר!
הספר בעצם מראה דרך להיות פרפקציוניסט שפויי. או, כמו שהספר מגדיר את זה "אופטימליסט". אהבתי. שילוב של אופטימי ופרפקציוניזם. והוא לא מציע פתרונות קסם מאוסים, אלא פשוט פותח ערוצי מחשבה חדשים לגבי העניין. ועצם הקריאה מוסיפה אופציות התמודדות. הלוואי ויצליח לי :) ולכם כמובן.

את הספר השלישי שאני רוצה לכתוב עליו קניתי בתור טיול לחו"ל :)
בחופשה הארוכה שהייתה לי בחצי השנה האחרונה הייתי אמורה לסוע לטיול גדול בחו"ל. בסוף זה לא יצא, מטעמים שאולי יום אחד אפרט כאן. וכשראיתי את הספר הזה בחנות, הרגשתי שזה יכול להיות פיצוי הולם :)

זה ספר צבעוני ויפה. תענוג לעיניים, בעיקר לאנשים שאוהבים צילום. הרעיון של הספר הוא שהוא מקבץ אוסף ממש גדול של איים שונים ברחבי העולם, וכותב עליהם. הכתיבה המעניינת מלווה בתמונות מ-ר-ה-י-ב-ו-ת של האיים, הנופים, בעלי החיים וחיי היומיום בהם. והחלטתי שעד שאגיע אל חלקם יום אחד, לפחות מדי פעם אקרא עליהם לפני השינה, אשטוף את העיניים בתמונות ואז אחלום עליהם :) כמו נשיונל גיאוגרפיק, אבל פחות מרצד ויותר זמין במיטה (לאלו מבינינו שעוד אין להם פלזמה בכל חדר בבית) ;)
שיהיה לילה טוב, מלא בחלומות צבעוניים!

תגובה 1:

אתי אמר/ה...

אימצתי את ההמלצה על "אושר אפשרי", שהתווסף לרשימת הקריאה האינסופית שלי.